Kleine verbouwing in de Lutherse Kerk

Tijdens de laatste Corona lockdown heeft de Lutherse Kerk ook niet stilgezeten. Het Podium werd verhoogd en gehalveerd waardoor we strakjes meer stoelen kunnen plaatsen in de richting van het podium. Ook werd het podium voorzien van stroom waardoor we niet meer hoeven te werken met verlengkabel. Zeg nou zelf. Een hele verbetering, toch?! Halleluja!

Esther Dijkstra
Warm klassiek in een stille tijd - Malevich Piano Quartet
Malevich.jpg

Het Malevich Piano Quartet, bestaand uit toptalent uit vier windstreken: Oekraïne, Rusland, Roemenië en Luxemburg, voert een zinderend programma uit met kwartetten van Martinů, Kox en Schumann.

Malevich Piano Quartet in Martinů, Kox en Schumann
De vermenging van verschillende Europese culturen in het ensemble zorgt ervoor dat het Malevich Piano Quartet een grote verscheidenheid heeft aan kleuren, muzikale verfijndheden en technisch talent. Dat komt in deze concerten volledig tot z'n recht. Bohuslav Martinů schreef zijn emotionele Pianokwartet in 1942 in Jamaica en Long Island, New York. Van Hans Kox klinkt zijn ultrakorte Tweede pianokwartet uit 1968. Dat Robert Schumanns Pianokwartet uit 1842 beslist niet onderdoet voor zijn meer bekende pianokwintet zult u op 28 oktober 2020 horen.

Esther Dijkstra