trouwen in een bijzondere kerk

Gaan jullie binnenkort trouwen? Gefeliciteerd!
Begin de mooiste dag van jullie leven in de Lutherse Kerk. Een kerk met een rijke historie in het hartje van de stad Maastricht. Sinds 1684 heeft menig bruidspaar elkaar het ja-woord gegeven aan dit altaar. De kerk heeft dienstgedaan als schuilkerk en ademt een geborgen en intieme sfeer uit.
Tijdens jullie intrede kan onze huisorganist de klanken spelen van de bruidsmars, maar het kan natuurlijk ook maar zo zijn dat jullie een ingestudeerde flashmob op eigen muziek willen uitvoeren. Wettelijk of kerkelijk huwelijk? Aan jullie de keuze!

Kun je meteen al je ooms en tantes geruststellen: je gaat inderdaad in de kerk trouwen! ;)

Luther over het huwelijk:

Luther sprak in de tafelreden regelmatig over vrouw en gezin. Een vrouw kreeg volgens Luther niet genoeg eer, zij kon namelijk kinderen op de wereld zetten en het voortbrengen van nieuw leven was een “gave Gods”. Het huwelijk moest volgens Luther gezien worden als een zegen en mensen moesten hier niet teveel over klagen ;)